Veelgestelde vragen (FAQ)

Heb je vragen over de producten van Sweet Petite Jolie? Of wil je weten hoe je jouw bestelling kunt plaatsen? Kijk bij onze Veelgestelde vragen of je vraag met antwoord hier tussen staat. Wanneer het antwoord op jouw vraag hier niet tussen staat kun je contact met ons opnemen via telefoon (Doenja de Brouwer, +31 6 14 19 29 39), of stuur een e-mail naar info@sweetpetitejolie.nl. Je mag ook een Whatsapp-bericht sturen naar bovenstaand telefoonnummer.

Meteen naar: Bestellen - Producten - Houten poppetjes - Armbandjes - VerzendingLevering - Klachten & retourneren - Wholesale


Bestellen

Hoe kan ik mijn eigen gezin in houten poppetjes samenstellen en bestellen?
Je stelt eenvoudig jouw eigen gezin in poppetjes samen: 

  1. Kies je poppetje(s): Kies welke kleur, maat en afwerking je graag wil hebben en voeg ze toe aan je winkelwagen.
     
  2. Kies je accessoire(s): Kies met welke accessoire(s) je je gezinnetje wilt complementeren en voeg ze toe aan je winkelwagen.
     
  3. Speciale verzoeken: Heb je een speciale wens? Deze optie voeg je als 'los product' toe aan je winkelwagen. We vragen hiervoor een kleine meerprijs omdat we dit niet op voorraad hebben, en dit verzoek speciaal voor jou met de hand gemaakt wordt. 
     
  4. Spoedbestelling: Heb je de bestelling met spoed nodig? Deze optie voeg je als 'los product' toe aan je winkelwagen. Hiermee krijgt jouw bestelling voorrang op de niet-spoedbestellingen! Voor de 'gewone' bestellingen hanteren we een indicatie levertijd van ca. 3 weken. Lees hier meer over onze levertijd.

Hoe kan ik een armbandje met naam of tekst samenstellen en bestellen?
Lees hier hoe je een armbandje met naam of tekst kunt bestellen.

Zijn alle producten op voorraad?
Omdat onze producten handgemaakt worden, worden ze vaak op basis van bestelling gemaakt. Veel kleuren en afwerkingen hebben we wel op voorraad liggen. Dat zorgt ervoor dat je je bestelling wat sneller in huis kunt hebben dan de levertijd van ca. 3 weken. Echter kan het bij drukte voorkomen dat we de voorraad bij moeten werken, en dat is handwerk. Lees hier meer over de levertijd

Hoe kan ik betalen in de webshop?
In de winkelwagen kun je direct een veilige betaalwijze kiezen:

  • iDEAL (Nederland)
  • Bancontact / Mister cash (België)
  • Creditcard (internationaal)
  • Op rekening/via factuur (alleen mogelijk voor verkooppunten)


Producten

Zijn de producten in een winkel verkrijgbaar of te bekijken?
Ja, en daar zijn we trots op! De producten van Sweet Petite Jolie zijn sinds 2019 verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten in Nederland en België. Benieuwd of er een bij jou in de buurt zit? Kijk dan hier.

Is het assortiment in een winkel/verkooppunt en de webshop gelijk?
Nee, het assortiment kan per winkel verschillen. In de webshop vind je alle producten van Sweet Petite Jolie, dus daar heb je de meeste keuze. Iedere winkel stelt een eigen selectie vanuit ons assortiment samen die het beste bij hen past.

Komen de artikelen in de webshop overeen met de geleverde producten?
De producten kunnen er op ieder beeldscherm anders uit zien. Onze producten zijn handgemaakt en ondanks dat wij veel aandacht besteden aan de fotografie, kan het product in werkelijkheid iets afwijken van de foto. De producten zijn van hout, een natuurlijke nerf en/of imperfectie kan voorkomen. 


Houten poppetjes

Ik wil graag een poppetje met een andere huidskleur bestellen, kan dat?
Zeker! Onze houten poppetjes hebben standaard de naturel houtkleur, maar het kan voorkomen dat je een poppetje wilt hebben met een andere huidskleur. Voeg hiervoor een poppetje toe aan je winkelwagen, en voeg ook het product 'Speciaal verzoek' toe aan je winkelwagen.

Je kunt de volgende verzoeken indienen:

  • Een andere huidskleur
  • Andere kleur bewerking (stipjes, knoopjes, hartje, strikje)
  • Huisdier (hondje/poesje) in een andere kleur

Er wordt een meerprijs gerekend op de speciale verzoeken, deze worden namelijk speciaal voor jou met de hand gemaakt. Voordat je dit product in je winkelwagen kunt plaatsen, vragen we je je verzoek zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Kunnen we niet aan je wens voldoen, dan hoor je van ons. Hoor je niets van ons, dan gaan we aan de slag met jouw wens!

Let op: Dit product 'Speciaal verzoek' dient als meerprijs, je dient hier een poppetje bij te bestellen waarop het verzoek á € 2,95 toegepast wordt. Het poppetje wordt hiermee dus € 2,95 per stuk duurder.

Maken jullie ook gedetailleerde poppetjes?
Helaas, wij maken geen gedetailleerde poppetjes met haren, bril en printjes op de kleding. Onze collectie onderscheid zich door een eenvoudige uitstraling van de gezin poppetjes. Wel kun je verschillende speciale verzoeken bijbestellen, zie de vraag hierboven. 


Armbandjes

Waarom zijn de armbandjes gemaakt van elastiek?
We hebben bewust gekozen voor elastiek omdat dit prettig draagt. Ook heb je geen last van lange, bungelende touwtjes die ergens achter kunnen blijven steken. Het knoopje aan de onderkant is gemakkelijk los te halen, waardoor je het bandje strakker of losser kunt knopen. 

Hoe bepaal ik de maat van het armbandje?
Meet je polsmaat op met een soepel meetlint. Strak, maar niet knellend meten onder het 'knobbeltje' van je pols. 

  • Polsomvang 16,0 - 16,5 cm: advies maat armband 17 cm S
  • Polsomvang 16,5 - 17,5 cm: advies maat armband 18 cm M
  • Polsomvang 17,5 - 18,5 cm: advies maat armband 19 cm L
  • Polsomvang 18,5 - 19,5 cm: advies maat armband 20 cm XL
  • Polsomvang 19,5 - 21,5 cm: advies maat armband 21 cm XXL

Is er ook een armbandje voor kinderen?
Ja! Onze armband maat XS is geschikt voor kinderen. Geef bij de bestelling in het veld 'Opmerkingen' ook de leeftijd van het kindje door, dan passen wij het armbandje daar op aan zodat het bandje past. 

Zijn er ook armbandjes op voorraad?
Op het moment hebben we geen standaard armbandjes op voorraad. Alle bandjes worden speciaal op maat gemaakt op bestelling.

Hoe bestel ik een armbandje met naam of tekst?
Op de pagina 'Armbandjes' zie je al onze mogelijke combinaties die we al voor jou hebben samengesteld. Kies de juiste maat (XS t/m XXL) en vul in het vak 'Naam/tekst:' de naam of tekst in die je graag op het armbandje wil hebben.


Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
Al onze bestellingen worden verstuurd via MyParcel, onderdeel van PostNL. In verband met de grootte van de producten kunnen de verzendkosten verschillen. De verzendkosten worden automatisch in je winkelwagen berekend door de producten die je hebt toegevoegd.

  • Brievenbuspakje: € 4,84 incl. BTW
    Hier vallen een selectie aan producten en producten in bepaalde aantallen onder: houten poppetjes en geselecteerde accessoires, armbandjes en wenskaarten.
  • Pakketpost > 23 kg: € 7,32 incl. BTW
    Hier vallen geselecteerde accessoires (lijsten, klemborden, houten frames en stolpen) en producten in bepaalde aantallen onder. 

Voor pakketten van 23>30 kg en zwaarder dan 30 kg (bijvoorbeeld voor verkooppunten/wholesale) gelden andere tarieven. Deze worden automatisch bijgewerkt in de winkelwagen. Heb je hier vragen over? Neem gerust contact met ons op.

Bij wholesale-bestellingen in Nederland en België vanaf € 500,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

 Voor België is enkel verzenden als pakket mogelijk. Hiervoor hanteren we het volgende tarief:
Pour la Belgique, seule l'expédition en colis est possible. Pour cela, nous utilisons le tarif suivant:
For Belgium only shipping as a package is possible. We use the following rate: 

  • Alle producten: € 10,89 (pakketpost > 23 kg)
    Tous les produits: € 10,89 (colis postal > 23 kg)

 Voor Duitsland is enkel verzenden als pakket mogelijk. Hiervoor hanteren we het volgende tarief:
Für Deutschland ist nur der Versand als Paket möglich. Wir verwenden dafür den folgenden Tarif:
For Germany only shipping as a package is possible. We use the following rate: 

Voor overige landen hanteren we de tarieven van PostNL. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@sweetpetitejolie.nl voor de mogelijkheden.

  We ship within the Netherlands and to Belgium and Germany. We use PostNL shipment rates for other countries. Please contact our customer service via info@sweetpetitejolie.nl for the possibilities. Information about our products in English.

  Nous expédions aux Pays-Bas, en Belgique et en Allemange. Nous utilisons les tarifs PostNL pour les autres pays. Veuillez contacter notre service client via info@sweetpetitejolie.nl pour les possibilités. 


Levering

Wat is de levertijd?
In principe hanteren we een (ruime) indicatielevertijd van 3 weken. Wel proberen we altijd sneller te leveren binnen 8-10 dagen. Desondanks blijven de houten poppetjes en armbandjes van Sweet Petite Jolie handwerk en wordt iedere bestelling met zorg speciaal voor jou samengesteld. Hierdoor kan het bij een grote hoeveelheid bestellingen een langere levertijd zijn. We brengen je altijd op de hoogte van de verwachte levertijd, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Je bestelling wordt geleverd via PostNL, en Sweet Petite Jolie is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging onderweg. Tijdens de feestdagen en/of in verband met Covid-19 kan het zijn dat je bestelling er langer over doet dan verwacht, in verband met drukte bij PostNL. Helaas kunnen aan de levertijd geen rechten worden ontleend. 

Ik heb mijn bestelling met spoed nodig, kan dat?
Dat kan, bestel hiervoor het product 'Spoedbestelling' mee (meerprijs á € 9,95). Jouw bestelling krijgt daarmee voorrang op de lopende bestellingen en zal zo snel mogelijk gemaakt worden. Heb je het voor een bepaalde datum nodig? Geef dan bij je bestelling in het veld 'Opmerkingen' aan voor wanneer je het in huis wilt hebben. Zodra het pakket in handen is van PostNL, hebben wij helaas geen invloed op eventuele vertraging onderweg.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
PostNL doet per 16 oktober 2019 één afleverpoging. Dit zorgt namelijk voor minder CO2-uitstoot en PostNL heeft de ervaring dat 95% van de pakketten bij een eerste afleverpoging worden aangenomen. Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger het pakket bij de buren afgeven of naar het dichtsbijzijnde PostNL-punt brengen. Je kunt ook bij je bestelling al aangeven dat je je bestelling graag wil ophalen bij een afhaallocatie van PostNL. 

Bezorgen jullie ook bestellingen in het buitenland?
Zeker! Op dit moment verzenden we naar Nederland, België en Duitsland. 


Klachten & retourneren

Kan ik ook ruilen of retourneren?
Natuurlijk, wanneer je spijt hebt van je aankoop of wanneer je een andere verwachting had van de producten, kun je dit product retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen. Deze voorwaarde vind je ook terug in onze algemene voorwaarden. Lees hier meer over ons retourbeleid (herroepingsrecht).

Meld je retour bij ons aan via info@sweetpetitejolie.nl, zodat we weten dat je iets wilt retourneren of ruilen. Je mag het herroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht. Verpak het onbeschadigde product goed in originele verpakking. Na ontvangst in goede orde, ontvang je het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug:

  • Stuur je je gehele bestelling terug? Dan ontvang je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten van ons terug. Verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper.
  • Stuur je een deel van je bestelling terug? Dan ontvang je het aankoopbedrag van het desbetreffende product excl. verzendkosten van ons terug. Verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper.

Je retourzending mag naar onderstaand adres:
Sweet Petite Jolie
T.a.v. retouren
Dr. Kuyperplantsoen 6
5707 CZ  Helmond

Let op: heb je gekozen voor een speciaal verzoek of op maat gemaakte armband? Dan is het helaas niet mogelijk om je bestelling te retourneren of te ruilen, omdat deze speciaal voor jou gemaakt is.

Ik heb een klacht, aan wie kan ik die richten?
Heb je een klacht over de service, de producten of iets anders? Laat het ons dan gerust weten! Je kunt je klacht richten in een e-mail aan info@sweetpetitejolie.nl t.a.v. Doenja de Brouwer. Je klacht zal worden behandeld binnen 14 dagen na ontvangst en zal naar tevredenheid worden opgelost. Lees hier ook meer over onze klachtenregeling.

We raden je aan je klacht eerst kenbaar te maken bij Sweet Petite Jolie. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. 


Wholesale

Kan ik de producten van Sweet Petite Jolie voor mijn eigen winkel of webshop inkopen?
Zeker! De producten van Sweet Petite Jolie zijn sinds 2019 verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten in Nederland en België. Wanneer je interesse hebt om de producten in jouw winkel te verkopen kun je contact met ons nemen via info@sweetpetitejolie.nl. We sturen je graag vrijblijvend onze informatie en inkoopvoorwaarden toe.

Hoe kan ik bestellen voor mijn eigen winkel?
Nadat je contact met ons hebt gehad, maken wij een account voor deze webshop voor je aan. Handige aan zo'n account is dat al je gegevens hierin worden opgeslagen, en je deze gegevens bij een volgende bestelling niet opnieuw hoeft in te vullen. Ook kun je hier je bestelgeschiedenis bekijken. Je bestelling plaats je via onze speciale pagina, je ontvangt hiervoor de link nadat we een account voor je hebben aangemaakt. 

Hanteren jullie advies verkoopprijzen?
Alle adviesverkoopprijzen zijn zichtbaar in ons particuliere webshopgedeelte. Ook bij de producten op onze wholesalepagina zijn de adviesverkoopprijzen opgenomen. In principe hanteren we deze prijzen als adviesverkoopprijs voor al onze verkooppunten. Uiteraard staat het je vrij om onze producten te combineren met andere producten van je winkelassortiment. Wijzigingen in adviesverkoopprijzen voor de losse producten gaat altijd in overleg met Sweet Petite Jolie. 

Kan ik de houten poppetjes ook per kleur bestellen?
De houten poppetjes worden assorti aan onze verkooppunten geleverd. Dat betekent dat je niet voor één bepaalde kleur kunt kiezen; je kiest een collectie (BASIC of NATURE), maat en man/vrouw. Wel zorgen wij ervoor dat er meerdere verschillende kleurtjes tussen zitten. 

Hebben jullie een startpakket beschikbaar?
Ja! Wij hebben twee soorten startpakketten voor onze verkooppunten: groot en klein. Deze pakketten bestaan uit houten poppetjes en accessoires, zodat je eenvoudig de collectie kunt toevoegen aan je winkelassortiment. Uiteraard mag je vaker een startpakket bestellen als je dat makkelijk vindt. 

Hebben jullie ook presentatiemateriaal voor in mijn winkel?
Zeker. Wij hebben mooie presentatiehuizen en presentatieborden, waarin je onze collectie kunt tentoonstellen. Gedurende de tijd kunnen deze wisselen. Dit presentatiemateriaal vind je ook terug op onze speciale inkooppagina, en kun je bij de bestelling voegen. 

Wat is de levertijd?
Afhankelijk van de grootte van de order bepalen wij de levertijd. Over het algemeen hanteren we een (ruime) indicatielevertijd van gemiddeld 2 weken. Desondanks blijven de houten poppetjes en armbandjes van Sweet Petite Jolie handwerk. We brengen je altijd op de hoogte van de verwachte levertijd, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd en wat zijn de verzendkosten?
We komen graag persoonlijk bij je langs met de (eerste) bestelling! Uiteraard maken we hier altijd een afspraak voor. Zo kunnen we kennis maken en kunnen wij zien waar onze poppetjes verkocht gaan worden. Indien dit niet mogelijk is, of wanneer je vaker bij ons besteld, verzenden we je bestelling op dezelfde wijze als voor de particuliere bestellingen, zie hierboven. Echter zijn de verzendkosten voor de verkooppunten iets hoger, namelijk € 15,07 incl. BTW (Nederland), omdat we hierbij het pakket laten verzekeren tot max. € 1.000,- van de inkoopwaarde. De verzendkosten voor België en Duitsland zijn gelijk als hierboven omschreven voor particuliere bestellingen, deze pakketten zijn standaard verzekerd tot max. € 500,- van de inkoopwaarde.

Bij wholesale-bestellingen in Nederland en België vanaf € 500,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

 Is wholesale possible for other countries besides The Netherlands and Belgium?
Yes, that's possible! Please contact us via 
info@sweetpetitejolie.nl for more information. 

 Ist ein Großhandel für andere Länder als die Niederlande und Belgien möglich?
Ja, das ist möglich! Bitte kontaktieren Sie uns über info@sweetpetitejolie.nl für weitere Informationen.

 Le vente en gros est-elle possible pour des pays autres que les Pays-Bas et la Belgique?
Oui, c'est possible! Veuillez nous contacter via info@sweetpetitejolie.nl pour plus d'informations.

© 2020 Sweet Petite Jolie | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Accepteren
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.